Pages - Menu

vrijdag 4 juni 2010

Zadelpijn

Vaak hoor je mensen die op de fiets zitten klagen over zadelpijn. Zelf fiets ik veel kilometers maar van zadelpijn is geen sprake, terwijl de mensen die klagen over zadelpijn vaak korte afstanden rijden. Vaak roep ik dat de oorzaak van de zadelpijn is dat men te langzaam fietst. En daar zit ook een kern van waarheid in. Wanneer je hard fietst zweef je als het ware een beetje boven je zadel. Soms verbaas ik me ook over de vormgeving van de zadels waar de “recreatieve” fietser mee rijdt. Grote dikke exemplaren soms voorzien van een wollen dek tegen de zadelpijn. Ik vermoed dat dat deze mensen niet weten dat een zadel juist klein en hard moet zijn. Maar ja, bekijk eens bij de gemiddelde deelneemster en dan met name het achterwerk, dat kan je zo’n zadel niet aandoen, dat is pas zadelpijn.

Posted via email from FietspaT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten