Pages - Menu

zondag 9 december 2007

Weer eens een Vossenjacht

Vandaag na lange tijd weer eens een Vossenjacht gereden. Ditmaal was deze uitgezet door Martijn Mustaars, en zijn vriendin. Gelukkig hadden de uitzetters geluk met het weer, tijdens het uitzetten was het droog, dus de vetkrijt pijlen stonden er redelijk bij, ondanks de regen van de nacht ervoor.

Aangekomen bij het clubhuis van de cross, scheef ik me in en nam effe een bakkie. Met een goeie 20 deelnemers gingen we op pad. de start was op de crossbaan, dat valt met een MTB of Cyclocross fiets niet mee. Daarom bleven vele om de baan heen rijden. Martijn was zo slim om uit het zicht een emmer te zetten, daar was de eerste slag geslagen.



Via de Voorweg ging het vol gas op Leidschendam aan. Dit was meteen naar het omslagpunt, en zelfs ver daar over. Dat is nog eens Cardiotraining. Door Sytwende en langs Leidschenhage. Daar bleef het peloton trouw voor een rood stoplicht staan, dit zal wel met de aanwezigheid van een politie-auto te maken gehad hebben. Door de achtertuin van Martijn zijn ouders moesten we langs de Horsten richting de Kniplaan. Moesten, want als een kip zonder kop reden we achter elkaar aan, en namen een stuk route tegengesteld, als je maar aan je kilometers komt.

Bij de Kniplaan ging het weer mis. De groep reed als een stel blinde naar Stompwijk, terwijl we via een trap en door het gras Vlietland in moesten. We houden het maar dat het kwam door de stortbui die naar beneden kwam.

Gokkend namen we een oude route richting Zoeterwoude-Dorp. En met veel geluk kwamen we in groepjes weer op de route. Ik had een gat, waardoor ik op mijn zelf was aangewezen. Via het Molenpad, en stuk land langs de Weipoortse Vliet ging het via Gelderswoude op Benthuizen aan. In de verte zag ik vele groepjes rijden, die steeds kleiner en meer werden. Het was nu mooi tijd om eens aan mijn voeding te denken, en ik nam tegen de wind in beukend maar een lekker reepje.

In Benthuizen was het zoeken geblazen. Hier sloten Rob Schilperoort en Dick van Homoet aan. Ook kregen we de laatste controle. Rob en Dick waren nu alle knijpers kwijt en konden dus gaan strijden voor de overwinning.

Langs het Noord-Aa, en Stompwijk reden we op het Buytenpark aan. Uit tegengestelde richting werd ons toegeroepen dat de Vos bij Snowworld stond. Rob dacht dat hij slim was door wat af te snijden, terwijl Dick en ik de route volgde, en op een grote heuvel de Vos zagen staan.

Moe...nee gesloopt en voldaan reed ik weer naar de clubhuis, waar het nog steeds wachten was op Rob, die pas 10 minuten later binnen kwam.

Met uiteindelijk 66 km op de teller was het vandaag weer een mooie training, waar geen sportschool tegen kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten