Pages - Menu

dinsdag 1 januari 2013

Fietsseizoen 2013

Met het nieuwe jaar ga je altijd nadenken over wat je nou eigenlijk van plan bent op fietsgebied. Als je een gemiddelde kalender bekijkt dan moet je eigenlijk stoppen met werken om je goed te kunnen voorbereiden op de tocht die je dat weekend wilt rijden (dus als er nog een sponsor is hou ik me aanbevolen). In mijn hoofd had ik voor dit jaar de Gouden Flandrien staan. Maar helaas, deze wordt nu niet georganiseerd. Wat dan? Vanaf de zelfde startlocatie, het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde, is ook een andere kasseientocht die de moeite waard is, De Superklassieker.

Deze tocht start vanuit Oudenaarde voor eerst een lus door de Vlaamse Ardennen met o.a. de Muur van Geraardsbergen, Koppenberg en Patersberg. Vervolgens gaat het in zuidelijke richting om de finale van Parijs-Roubaix te rijden. Deze tocht eindigd op de Velodrome van Roubaix. De route is met zijn 155 km goed te doen.

Er is dan alleen één probleem: je bent gestart in Oudenaarde en je eindigt in Roubaix. De echte liefhebber kan dan weer terugfietsen naar Oudenaarde. Een afstand van 40 km, iets wat goed te doen is. De tocht is dan een kleine 200 km, iets waar ik mijn hand niet echt omdraai.

Maar om dit te bereiken zal er serieus getraind moeten worden. Naast gewoon kilometers maken is wat krachttraining ook op zijn plaats. Niet zozeer voor de hellingen maar wel voor de kasseistroken, het is erg prettig als je daar met wat macht overheen kan vliegen.

Dus mocht u me de komende tijden rondjes zien rijden over één of andere puinberg, of tegen de wind in beuken op de Stompwijkseweg, dit is dus mijn doel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten