Pages - Menu

donderdag 11 april 2013

Eerste Avondrit van 2013

Met het ingaan van de zomertijd gaan we ook weer los met de Avondritten. Helaas moest ik de eerste week verstek laten gaan, maar afgelopen dinsdag was het mijn beurt om voor te rijden. Het is altijd een uitdaging om eens wat bijzonders van zo'n rit te maken. Ze zijn veelal niet lang maar er zitten wel eens juweeltjes tussen.


Zelf had ik het idee om eens door de Zuidplaspolder te gaan rijden. Lange rechte wegen en een klinkerstrook langs de A20 waren mijn doel. Nadat ik eerst mijn Korfbaldochter bij het korfbalveld had afgeleverd reed ik richting het Buytenpark. Het was nog 3 kwartier voor vertrek en omdat het licht regende had ik geen zin om stil te staan, daarom ging ik wat rondjes rijden door het Buytenpark. In rustig tempo steeds de heuvel over. Om half zeven toog ik naar het clubhuis om er nog mensen met de A-groep gingen rijden.

Het bleef angstvallig stil. Zal wel iets met de regen te maken hebben. Daarin tegen waren er genoeg gegadigden om in mijn wiel mee te rijden. Om kwart voor zeven vertrokken we over de heuvel richting Stompwijk. Bij het veerooster hoorde we een grote klap en zagen 2 fietsers op de grond liggen. Eentje stond al vlot weer rechtop, maar Michael bleef angstvallig liggen. Wat minder aanspreekbaar zat hij uiteindelijk rechtop. Hij reageerde niet goed op onze vragen en gaf ook aan een stuk uit zijn geheugen kwijt te zijn. Uiteindelijk besloot Joop met Michael mee terug te gaan en nog even een bezoek te brengen aan de dokterspost. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, maar de helm had zijn nut wel bewezen.

Met de bibbers in mijn benen vervolgde we onze weg, in mijn hoofd paste ik de route al snel aan, de klinkers langs de snelweg zou ik links laten liggen. Eenmaal weer in Zoetermeer gingen de straatlantaarns ook al aan, waarbij het eigenlijk best krap was qua tijd. Ondanks de schok hebben we toch lekker gereden, bij thuiskomst kreeg ik via Hendy het bericht dat met Michael alles in orde was.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten