Pages - Menu

donderdag 9 februari 2012

Laatste Vossejacht

Afgelopen zondag was de laatste Vossejacht. Dit keer lag er een vers sneeuwlaagje wat mooie plaatjes opleverde maar voor de uitzetters Hann en Pascal een hoop extra werk. Ze waren 6 uur bezig geweest om de lintjes in de omgeving rond lantaarnpalen te knopen om toch een enigszins te volgen route uit te zetten.
De zondagochtend reed ik met de nodige lucht uit mijn banden richting clubhuis. Het was behoorlijk koud, rond de min 10 graden maar best goed te doen. Onderweg kwam ik erachter dat mijn banden wel erg zacht waren, het fietsen ging wel erg zwaar. Daarom pompte ik er bij het clubhuis wat lucht bij, maar te weinig zou later blijken.


Na het inschrijven en de koffie gingen we van start. Vanaf de Muzieklaan ging het via de Meerpolderdijk op het Noord-Aa aan. Als snel viel het me op dat de route aardig gelijk was aan de Oliebollentocht, iets wat verderop door Hann min of meer werd bevestigd. Ondanks deze voorkennis ging het bij Benthuizen mis. Daar reed ik achter de grote mannen aan die via de N209 richting Kruisweg gingen. Achteraf helemaal fout want we moesten richting het Bentwoud om gewoon de Oliebollentocht te rijden tot de Bleiswijkseweg. We herstelde onze fout en reden nu een stuk tegengesteld om dat één van de deelnemers zei dat er iets stond, iets wat achteraf niet waar bleek te zijn maar ons wel een grote achterstand opleverde.

O ndertussen ging het fietsen mij zwaar af. Met lede ogen moest ik toezien hoe de groep van me wegreed. Ook toen ik later alleen met Dick reed die ik normaal achter me laat was het hard werken voor me om überhaupt in zijn wiel te kunnen blijven. Bij de Rotte waar we lange stukken ruiterpad moesten afwerken kwamen we de snelle mannen tegen en besloten een stuk te snijden om zo bij de groep te blijven met de wetenschap dat we wellicht een paar controles zouden missen.

Hier werd wat heen en weer gereden. Men had iemand uit een bos zien komen en reed er achteraan. De pijlen gaven duidelijk aan dat we rechtdoor moesten. Er waren op dat moment gewoon veel bikers actief in dit gebied. Ik besloot me eigen gang te gaan en gewoon de route te volgen. Later werd ik voorbij gegaan door de snelle manen en vocht ik tegen mijn zelf om er enigszins een acceptabel tempo in te houden. Uiteindelijk kwam ik als laatste, compleet gesloopt bij de vos.

Terug in  het clubhuis liet ik me de broodjes en soep goed smaken. Maakte de einduitslag op (waar ik zelf op een mooie 7e plaats ben geëindigd) en kletste bij over het afgelopen seizoen. Al met al mag ik terug kijken op een mooie Vossejachtseizoen. Met één gewonnen jacht en 2 weken klassementsleider heb ik meer bereikt dan wat ik ooit had kunnen denken. Het succes moet ik toeschrijven aan mijn trainingen op het ATB parcours en mijn banden. De Fusion-Freds zijn de ultime banden voor een Vossejacht. Ze doen hun werkt goed op de weg en in het veld.

Nu nog even op naar het NK op 4 maart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten