Pages - Menu

donderdag 11 juli 2013

Eigen Rondje

Vandaag weer gezellig met de mannen van Gruppo A op pad gegaan. We vertrokken met 7 man. Pieter (a.k.a. De Stoopwafel) was ook van de partij. Na het lange rondje van dinsdag, waarbij de mannen even 100 km in de avonduren hadden weggetrapt, ging de voorkeur uit naar een wat korter rondje. Michel begon over het “Eigen Rondje” en bij vertrek nam hij het voortouw.



klik op de kaart voor de route



Over de heuvel reden we naar de Vliet. Langs de Vliet naar Leiden om vervolgens even lekker gas te geven langs de N11 naar Alphen. Pieter moest de groep laten lopen, hij kon de snelheid duidelijk niet aan. Zelf had ik problemen met de bochten een beetje normaal nemen waardoor ik steeds gaten moest dichtrijden. Bij Alphen aangekomen stopte we even. Er zat in het wiel van Pieter een behoorlijke slag. Helaas kon Frans het niet verhelpen, er zat een spaak flink los. Pieter nam de kortste weg weer naar huis. Met 6 man werkte we het rondje af. In tegenstelling tot andere keren werd er nu een redelijk normaal molentje gedraaid. Op de terugweg langs de A12 hadden we de wind schuin van voren, het tempo ging meteen omlaag.


Ter hoogte van Moerkapelle, daar waar de bom onlangs is gevonden reed Frans lek, maar zoals altijd was het snel verholpen, opvallend was dat Frans nu wel bandenlichters nodig had, terwijl hij normaal de buitenband er zo afrukt. Tenslotte probeerde ik er nog een mooie sprint uit te persen, hoewel het begin goed was, ik ging er met een kleine aanloop snel overheen vanuit het laatste wiel, was het toch te lang voor me en werd ik al snel ingelopen.


Maar goed, ik had weer lekker gefietst, daar gaat het om.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten