Pages - Menu

vrijdag 14 februari 2014

Even Zoetermeer rond

Vanochtend was het prima fietsweer, dus nadat de kids nar school waren gauw omkleden en op pad voor een goede twee uur lekker de benen pijn laten doen. Je kan het ook duurtraining noemen. Doel was wel om met een lekker hoog beentempo te rijden en tussendoor de viaducten op te sprinten. Ik had daarvoor een rondje om de stad bedacht met wegen en fietspaden waar ik lekker kon doorrijden.
Eerst reed ik langs de Noordhoverplas op Benthuizen aan. Een groepje hondenbezitters, die hun honden los midden op het fietspad lieten lopen, sprongen, met de honden aan de halsband gauw opzij. Onder hen was de oud renner John van Putten, die in het verleden wel ee andere mening had over honden, iet met eroverheen rijden of zo. Hij moedigde me nog aan door met z'n ballengooier een tik op mijn kont te geven en "Hup doorrijden" te roepen. Nou dat was ik wel van plan, dat doorrijden.
Na Benthuizen ging ik via de Slootweg en Gelderswoude op richting Bent. Dit soort wegen zijn toch heerlijk om te fietsen. Ik reed wel duidelijk voor de wind, want met gemak wist ik een beentempo van zo'n 110 omw/min te rijden. Dat werd wel anders toen ik weer in zuidelijke richting ging. Ik schakelde een tantje lager, reed langs de HSL naar het Bentwoud om daar naar de eerste sprint van de dag te gaan, de Bentwoudbrug. Terwijl ik vol aanzette om tegen de brug op te sprinten kwam uit tegengestelde richt Rob Vandermeer rijden. In het verleden ook Mr. Duinentocht genoemd, maar zoals hij nu op zijn fiets zat zag het er voor hem niet veel belovend uit. Niet dat ik in topvorm ben, maar ik fiets minder dan hij, dat is dus één tegenstander minder.

Via de Kruisweg en het zogenaamde Oostland, waar ik nog een nieuw stukje weg nam, reed ik op het Balijbos aan. Nu ging het weer voor de wind. En ik zette weer aan om eens even lekker de Jan Waaijerbrug op te knallen. Uiteindelijk wist ik op Strava hier de achte halen, voor zolang het duurt natuurlijk. Bij het Buytenpark was ik van plan om de heuvel op te rijden. Maar door werkzaamheden kon ik niet over het fietspad waardoor ik via alternatieve route omhoog moest rijden, veel soeps was het niet. Ook de daaropvolgende klim, ging ik traag in een te groot verzet ohoog. Uiteindelijk was ik blij dat ik fietsend boven kwam. Nu ging het via de Voorweg op Leidschendam aan voor het volgende doel, de Stompwijkseweg. Hier deed ik niet al te gek waardoor ik tot het einde een goed tempo kon rijden. Toch bleek ik uiteindelijk hier een PR neergezet te hebben, dat ging lekker. Met 48 km op de teller besloot ik nog een lusje te maken via Vlietland. Dat was wel heerlijk rijden nu er geen e-bike's of andere ANWB fietsers waren. Langs het Geertje probeerde ik nog wat klaar te maken bij "Gieren langs het Geertje". Erg succesvol was dit niet. Toen ik goed en wel een beetje tempo reed liepen mijn benen vol. Er is dus nog erg veel werk aan de winkel. Langs de Zoetermeerseplas reed ik rustig uit. Met ruim 60 km op de teller kwam ik voldaan thuis. Ik had in ieder geval lekker gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten