Pages - Menu

vrijdag 20 april 2012

Kouwe klauwe

Gisteravond besloot ik een tempo duurtraining te doen. Ik had een mooi rondje om Zoetermeer gepland waarbij ik stevig zou kunnen doorrijden. Ik zou expres dichtbij Zoetermeer blijven omdat het niet droog zou blijven.

Even voor zeven uur stapte ik op de fiets en reed eerst rustig in de richting van de Zoetermeerseplas. Van regen was voorlopig in velden of wegen weinig te zien. De lucht was blauw en de zon scheen volop. Er stond een stevige wind vanuit het zuidwesten. Daar zou ik met al het draaien en keren niet veel last van hebben.

Via de Geerpolder reed ik op Vlietland aan. Ik nam het Hellepad en realiseerde me toen dat ik eigenlijk langs de provinciale weg had willen blijven, nou ja er zijn ergere dingen. Eenmaal langs de vVliet was het hard werken tegen de wind die ik nu vol op kop had. Toch wist ik het tempo boven de 30 km/u te houden. In de verte zag ik boven Den Haag forse regenbuien, toch had ik geluk omdat ik bij Leidschendam weer landinwaarst ging en zo de bui miste. Via Wilsveen ging het weer voor de wind op Zoetermeer aan. I nhet Buytenpark had ik nog een rekening open staan op de Kraalpas-Noord. Voor het KOM klassement in Strava moest ik daar even een stevige tijd neerzetten, wat gelukkig ruimschoots was gelukt.

Na deze sprint bergop ging ik via het Westerpark richting de Balij. Ik zag dat het tunneltje onder het spoor bij de 's-Gravenweg al aardig opschoot. In de Balij kreeg ik een plens ijsregen over me heen. In een mum van tijd was ik doorweekt maar erger nog ook steenkoud. Iets waar ik normaal niet veel last van heb. Het ronddraaien van mijn pedalen ging meteen niet meer soepel. Ik besloot maar huiswaarts te keren, dit werd helemaal niks meer. Hoewel het inmiddels alweer droog was had ik het steenkoud. Met name mijn handen wilde niet veel meer doen. De laatste keer had ik dit tijdens de afdaling van de Croix-de-Fer gedurende de Marmotte van 2002.

Eenmaal thuis was het weer snel opwarmen met een bak koffie en douchen. Omdat ik een strakke tijd op de Kraalpas heb neergezet was dit een geslaagde rit, ik had in ieder geval een doel bereikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten