Pages - Menu

woensdag 6 maart 2013

Duinentocht, de weersverwachting

Als ik dit zo zie doet het me denken aan mijn eerste Duinentocht. Veel nattigheid wordt er verwacht, je kan het je nu niet voorstellen met dat mooie weer, maar zaterdag wordt er regen verwacht. Je kan er de klok op gelijk zetten dat het niet druk zal worden, de zogenaamde Pisnichten zullen wel thuis blijven.

Als ik zo terugdenk aan mijn eerste Duinentocht in 1992, welke ik solo aflegde dan moet ik denken aan hoe de route toen was, niks brug over de Vliet, gewoon dwars door Leidschendam, Mariahoeve en het Benoordenhout. In de duinen kreeg ik een lekkere hagelbui op mijn kop. In Katwijk stond Erie Leeuwendaal met zijn fietsvrienden in een portiek te schuilen. Na de koffie, op de Ringvaart kreeg ik de volle laag wind. Ook naar Hoogmade was het stoempen tegen de wind. Bij Leiderdorp was het nog over de brug lopen, en uitgewoond reed ik langs de Vliet weer naar het clubhuis. Gelof het of niet, maar ik heb toen genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten