Pages - Menu

zaterdag 23 maart 2013

Schaatsen? we willen fietsen!

Gisteren stonden de kranten er vol mee: "Nieuwe schaatsbaan bij Zoetermeer" en of het niet genoeg is gaat het niet om één schaatsbaan maar twee. Over de haalbaarheid van het hele project zijn al genoeg twijfels. Ik begrijp het ook niet, waarom twee schaatsbanen bij elkaar? als je de langebaanwedstrijden op de tv bekijkt is er buiten Nederland weinig animo voor om uren langs een schaatsbaan te zitten.


Ik vraag me hardop af waarom dan niet één schaatsbaan wordt ingewisseld voor een wielerbaan, een Velodrome. Daar is een pak meer behoefte aan denk ik zo. Dan zet je het TranSportium internationaal pas echt op de kaart. Want naast Amsterdam, Alkmaar en Apeldoorn is er in Nederland geen wielerbaan te vinden. Het is een opsteker voor de regio's Den Haag en Rotterdam waar een pak wielertalent rondfietst wat ook op de baan uit de voeten kan, denk maar aan de Kreders en Dylan van Baarle. Het Nederlandse baanwielrennen kan best een oppepper gebruiken, ik heb één keer de Zesdaagse van Rotterdam meegemaakt en moet bekennen dat ik sinds die tijd om ben, je moet even alle onderdelen goed moeten leren hoe het in elkaar steekt, maar dan is het volop genieten.
Ik ben er al klaar voor om na de Zesdaagse van Sint-Jezus-in-het-Eik de Zesdaagse van Kruisweg te begroeten.

Maar wat vooral niet moeten vergeten, het is voor mij een mooie gelegenheid om in de winterperiode lekker mijn rondjes te rijden op de racefiets, warm, overdekt lekker tempo rijden. Dan houd je tenminste je conditie goed op pijl, want dat Tacx-en en Spinnen dat zie ik echt niet zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten