Pages - Menu

zaterdag 8 maart 2014

Draaien en keren om Zoetermeer

Afgelopen vrijdag was er weer het gebruikelijke vrijdagmorgen rondje gepland. En deze keer had ik geluk, de zon scheen en de temperatuur was ook aangenaam. Reden genoeg om op pad te gaan voor de gepland 150 minuten duurtraining. Om niet voor verassingen te staan, ik moet om 12 uur weer op het schoolplein staan om mijn jongste dochter op te halen, kies ik altijd voor een rondje om Zoetermeer. ER zit wel wat variatie in met wat heen en weer rijden kom ik best aan wat kilometers. Het mooie is dat ik constant kan doorrijden. Er zit niet één verkeerslicht in en slechts 4 voorrangskruisingen. De wegen en fietspaden zijn veelal recht en breed, dus ik kan er lekker de tempo inhouden.



Zo reed ik nu eerst via Gelderswoude en de HSL naar de Hoogeveenseweg om vervolgens via een ommetje om het Bentwoud bij de Bentwoudebrug uit te komen. Daar kon ik even lekker tegenop sprinten, hoewel het best aardig ging bleef mijn PR gehandhaafd, volgende keer beter. Verder ging ik via Kruisweg en langs de A12 richting Zevenhuizen en de Rottemeren. Daar kwam ik de eerste gek in korte broek tegen. het was te verwachten, de schijnt tenslotte. Men vergeet alleen dat het op dat moment nog niet veel warmer was dan 7 graden en het dus niet bevorderlijk is om al in korte broek te rijden. Niet veel later kwam ik een dame in korte broek tegen, ik vroeg me ernstig af hoeveel gekken er nog meer zouden rondrijden.

Ik vervolgde mijn weg door het kassengebied van Bleiswijk en bedacht me dat er een nieuwe weg lag richting de Verheijweg. Dit klopte ook wel maar deze was nog niet af, of beter gezegd niet open. Alles zag er klaar uit maar er stond een hek voor waar ik normaal gesproken wel langs was gereden, maar nu waren wegwerkers bezig met de laatste hand eraan te leggen en dus kon ik weer terug.

Langs de N470 had ik voorlopig het laatste stuk tegenwind, want deze mocht er wel zijn. Wederom tussen de kassen door reed ik naar het Balijbos en het Westerpark. daar trok ik eens even lekker door en ging met een lekkere snelheid over de Jan waaijerbrug. Inmiddels heb ik wel ontdekt dat je de brug vanaf deze kant voluit kan op rijden, mijn nelheid lag ver boven de 40 km/u en de wind in mijn rug hiel me mee om ervoor te zorgen dat ik op een Strava segment de tweede tijd had neergezet. Dat gaf een goed gevoel.



Daarna reed ik naar de Voorweg om op de Stompwijkseweg weer mijn eigen tijd scherper te zetten. Nu was de planning om alleen nog vis de Meerpolder naar het Buytenpark te gaan en eens even lekker hard tegen de heuvel op te sprinten. Aan de voet van de heuvel vertelde mijn benen dat ik dat sprinten wel kon vergeten. Op een te zwaar verzet kroop ik naar boven, dit was wel weer een lekkere krachttraining.

De training zat erop en met een lekker licht verzet reed ik weer op huis aan. Ik con concluderen dat het met de snelheid wel goed zit maar dat ik nog aardig aan mijn duurvermogen mag gaan werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten