Pages - Menu

zaterdag 1 maart 2014

De Proloog, een mooie seizoensopening

Vandaag was de opening van het nieuwe Toerseizoen en dat deden we bij TV Zoetermeer '77 dat in de vorm van De Proloog. En een nieuw seizoen betekend natuurlinjk ook dat je nieuwe sokken voor over je schoenen moet nemen. Dus zo gezegd, zo gedaan en een paar sokken moesten eraan geloven en kregen aan de onderkant een gat ten behoeve van mijn schoenplaatjes en ik kon op pad.

Daarna kon ik op pad naar het clubhuis waar voorafgaand aan de fietstocht de mogelijkheid was tot en gezamenlijk ontbijt. De organisatie had kosten nog moeite gespaard en er een goed ontbijtbuffet neergezet, compleet met croissants en gekookte eieren die nog warm waren.


Na het ontbijt gingen we in diverse groepen op pad. Waar het weer op viel dat bepaalde Toerders denken dat ze niet in het club huis mogen komen en buiten blijven wachten. Nou ja als ze dat gezellig vinden moeten ze dat zelf weten, maar ik vind er geen ruk aan. Na een kort overleg werd er besloten om in één groep te starten wat prima kon. Pim en Peter reden op kop en in een strak tempo ging het op de Jan Waaierbrug aan. Daarna reden we via het Balijbos naar Oude-Leede om vervolgens via de Zwethbrug naar Schiedam en de Beneluxtunnel te rijden. In verband met werkzaamheden moesten we door de C-buis rijden en niet via de roltrappen naar beneden. Dat scheelde een hoop ellende. Ik heb nooit begrepen waarom je bij deze tunnel altijd via die gare roltrappen moet gaan. Natuurlijk moesten we hier aan elkaar laten zien hoe hard we konden rijden. Het naar beneden rijden viel eigenlijk tegen, het leek wel een soort windtunnel waardoor ik op de 58 km/u bleef steken. Ook het omhoog rijden viel wat tegen. Ik had duidelijk nog weinig kilometers in mijn benen.

Eenmaal boven was het even wachten. Zoals verwacht kwam Leon als laatste boven, hij deed zijn naam van De Losser weer eer aan. Niet veel later war we Leon helemaal kwijt. Wellich heeft hij gekozen voorr een verkeerd fiietspad in de hoop dat hij kon afsnijden, maar ja, dit fietspad wat een paar honderd meter paralel liep aan het fietspad wat wij namen ging uiteindelijk via een brug over het naastgelegen spoor.
Na een stukje Botlek waar van frisse lucht weinig sprake was, reden we via Hoogvliet naar de Oude Maas. Deze volgde we tot Rhoon om daar landinwaarts te gaan naar Smitshoek voor de koffie bij de stamkroeg van de Senioren. Ze hebben het daar steeds over Het Lachekje. Maar zoveel viel er niet te lachen want er was geen appelgebak. Wat dan weer wel lachen was, was de prijs van € 1,50 per bak koffie.

Na de koffie sprongen we weer op de fiets. Eerst reden we weer naar de Oude Maas om via Heerjansdam naar de Brienenoordbrug te rijden. Zoals was te voorspellen moesten we hier weer aan elkaar laten zien hoe hard we konden fietsen. Het ging me ditmaal iets beter af, met name de afdaling, daar wist ik mijn teller over de 60 km/u te krijgen.

Langs de Rotte en de A12 reden we weer op Zoetermeer aan. Slechts een klein gezelschap reed naar het clubhuis waar nog gretig werd gegeten van de restanten van het ontbijt. Het was weer een mooie fietsdag.Een leuke route, prima fietsweer en een lekker tempo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten