Pages - Menu

zondag 23 maart 2014

Rondje Hoek

Hangend en gapend zat ik vanmiddag op de bank me af te vragen wat te doen. In eerste instantie had ik het idee om een rondje te gaan fietsen maar erg fit voelde ik me niet. Totdat me vriendin me vroeg wat ik ging doen. Ik mocht wel gaan fietsen zei ze. Ondanks dat ik me niet echt fit voelde, sprong ik op, vulde een bidon, pakte een banaan, kleede me om en ging op pad. Op de vraag waar ik heen ging, antwoorde ik: een rondje Hoek van Holland. Ik mocht wel haast maken, want het was al half twee geweest en het rondje wat ik in mijn hoofd had zitten was al gauw 90 km.

Ik verliet Zoetermeer via de A12. Waarbij het me opviel dat het behoorlijk hard waaide. Met gemak reed ik boven de 30 km/u. Bij de Rotte koos ik er voor om maar onderlangs te rijden om krachten te sparen. Na wat klimwerk bij het Bergse Bos kwam het echte werk. Tot Hoek van Holland was het zwoegen. Op de Kandelaarbrug hadden diverse fietsers de grootste moeite om op de fiets te blijven. Verderop kreeg ik zelfs een stevige regenbui over me heen die behoorlijk koud was.





Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland

Bij Hoek van Holland nam ik even een moment rust en vervolgde mijn weg richting Kijkduin. Dat ging wel lekker zo voor de wind en in een mum van tijd was ik in Den Haag waar alles al in gereedheid was gebracht voor het NSA, inclusief de marineschepen die voor de kust lagen. Na wat hobbels ging ik via Meijendel en Wassenaar op huis aan. Het was me nu al duidelijk dat ik nog niet in vorm ben. Maar goed. Het seizoen is nog lang en met de avondritten zal het allemaal weg goed komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten