Pages - Menu

vrijdag 13 juni 2014

Draaien en keren met de MTB

Vanochtend even op pad geweest voor een kort rondje met de MTB. De bedoeling was een rondje om Zoetermeer te doen met zoveel mogelijk off-road stukken. Eerst ging ik vanaf huis naar de Zoetermeesreplas. Nog even over het vliegerveld jakkeren voordat er een kroeg in de weg staat en wat stukjes strand meegepakt. Na dit feest pakte ik het dijkje langs de Elleboogwetering en de twee stroken van de Wijk en Woudenroute. Eigelijk was alles prima te doen. Daarna zette ik koers naar Benthuizen om eens te kijken wat het nieuwe stuk Bentwoud te bieden heeft. Aan de bandensporen te zien was ik niet de eerste. Ik moet zeggen dat er genoeg mogelijkheden zijn. Hopen dat het zo blijft.

Daarna reed ik richting DSO om achter de velden langs de stroken langs de HSL te nemen. Dit kwam neer op kilometers door het gras rijden. Bij Oosterheem pakte ik het dijkje langs de Australiëweg, pad wat steeds leuker wordt. Bij het van Tuyllpark ging ik op zoek naar wat nieuwe stukken. Het blijft jammer dat je hier nog steeds niet over de sloot kan ter hoogte van de Randstadrail halte, dat zou toch leuke routes mogelijk maken.
Langs de Australiëweg



Ten slotte wierp ik nog even een blik aan de andere kant van de A12. Het stukje Bleiswijk waar ooit een schaatshal moet komen. Maar zolang dat er nog niet is kan je daar tussen de aardappels door over een landweggetje rijden. Helaas loopt er eentje dood maar ik ontdekte wel een motorcrossbaan waar ik nog even een rondje overheen reed. Toen was het de hoogste tijd om naar huis te gaan en de jongste dochter uit school te halen. Hoewel ik achteraf iets langer door had kunnen gaan want het duurde wel even voor de juf de kinderen eruit liet gaan. Dat heb je met als ze vriendin is van een ploegleider. (Ik weet ook niet wat het verband is....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten