Pages - Menu

maandag 12 december 2011

Modderjacht

Resultaat van de modderjacht
Het moest er een keer van komen, een modderjacht. Deze zondag was het zover. De uitzetters Antoon en Jeroen hadden hun best gedaan om er een mooie jacht van te maken, met vele nieuwe verassende stukken.

Vanaf de start ging het in één groep het Westerpark in waar we de nodige zoekpijlen kregen voorgeschoteld. Één pijl zorgde (bewust?) voor verwarring, deze stond midden op een kruising waardoor de groep al snel in tweeën brak. Bij de Balijbrug stond een zoekpijl waarbij de grote meute de verkeerde weg in reed maar ik zelf de juiste volgpijl wel zag terwijl de rest al de trap oprende. Bovenaan de brug stonden 3 pijlen naar rechts met de tekst "Pas op!". Ik vond het al vreemd maar d'r moest hier een lampje gaan branden. De bedoeling was om hier weer naar beneden te gaan onder de brug door, je knijper in een emmer te gooien en vervolgens weer de trap op om over de brug te gaan. Niemand deed dit waardoor er uiteindelijk 7 controles in deze jacht zaten, deer eerste had iedereen toch gemist.


Door het Balijbos, waar de hondebezitters ons melde dat het geen fietspaden waren waar we op reden, vroeger toen het weiland was hoorde je er niemand over. Verder ging het via de nodige modderstroken richting Pijnacker. De uitzetters hadden een paar mooie nieuwe stukken land gevonden die op zich goed te rijden waren. Hier werd ook een schifting geplaatst. vooraan een groep notoire hardrijders die elkaar lieten zien hoe hard ze kunnen fietsen, achterin een groep notoire zachtrijders die elkaar lieten zien hoe goed ze pijlen kunne volgen.

Dwars door alle uithoeken van Pijnacker werd er koers gezet naar een oude kade welke we in het verleden al eens met een Oliebollentocht hadden gereden. Via de Verburghweg waar Pascal met een kleregang voorbij kwam ging het een stuk land in waar een kudde schapen liep. Pascal moest het hardrijden bekopen met een lekke band, hem zouden we pas terugzien in het clubhuis.

Langs de oostkan van Zoetermeer doken we Bleizo in waar een bewaker ons erop probeerde te attenderen dat dit niet de bedoeling was, ik was de enige van de groep die hem opmerkte maar liet hem in het luchtledige roepen. Bij de Kruisweg ontstond wat verwarring door een zoekpijl welke het land in wees. Hier werd de kopgroep in stukken gesplitst. Zelf trok ik het niet om met mijn MTB-tje, het laatste stukje dicht te rijden naar de koplopers en met lede ogen moest ik toezien hoe hoe men steeds verder van me wegreed.

Later werd ik bijgehaald door Koen en samen probeerde we er weer wat van de maken. Langs de HSL volgde we het fietspad richting Hazerswoude. Halverwege  kwam "Knijper" Henkie terug. ER stond een zoeker en Henk had in het land de linten zien hangen. We namen de smalle grasstrook langs het spoor en werden beloond met de laatste controle waar we de eerste drie knijpers in mochten gooien. Plots waren we van gelosten gepromoveerd tot de drie kanshebbers op de overwinning. Met moeite wisten we een acceptabel tempo erin te houden waarin me wel duidelijk was dat  Koen vandaag de sterkste was.

Door Benthuizen waar net weer alle kerken uitgingen reden we richting de Noordhoverplas waar de vos stond. Hier was het vooral wie het slimste reed. Henk gooide als eerste zijn ring om de vos terwijl Koen en ik hard vochten om onze ring om de vos te gooien. De vos had het zwaar met onze geworstel. Uiteindelijk stond hij helemaal scheef en wist Koen zijn ring er voor mij omheen te doen.

Met een 3e plaats in de jacht en uiteindelijk de 2e plaast in de stand (met 0,1 punt achterstand op Henk) heb ik best goede zaken gedaan. Het is nu zaak alert te blijven de komende jachten. Want misschien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten