Pages - Menu

woensdag 14 augustus 2013

Geen flikker aan

Gisteravond ging ik weer met de snelle jongens op pad. Ik moet tenslotte trainen voor de BeNeLux kampioenschap XCO. Er was geen flikker aan. Niet dat ook niet lekker heb gefietst hoor. In tegendeel. Ondanks dat ik de laatste weken weinig duurtrainingen had kwam ik lekker mee. Sterker nog. Ik was na Peter (#DeDokter) één van de weinige die ook regelmatig op kop was te vinden. Met name bij tegenwind ging me dit goed af.


Het lag ook niet aan de groep die was komen opdagen. Frans was er bij, altijd goed voor een platte Haagse one-liner. Zelfs Knijper Henkie had zijn fiets door zijn vader laten ontdoen van een lag stof.



Het lag ook niet aan het weer dat ik er geen flikker aan vond. Een lekkere wind en een zonnetje. Het was niet eens te koud, want ik had uit voorzorg mijn arm en kniestukken aangedaan maar dat was nergens voor nodig. Ook lag het niet aan de route welke we reden dat ik er geen flikker aan vond. Een mooi rondje door het plassengebied met een lekker stuk Ringvaart en een paar mooie brede polderwegen waar we lekker onze gang konden gaan, dus ook daar lag het niet aan.


Het had ook niks te maken met het feit dat niet iedereen het tempo kon bijhouden. Knijper Henkie moest er al heel snel af, hij heeft nog wel wat werk aan de winkel voor het Vossejachtseizoen losbarst. Ook Rens moet wat brutaler worden en voorin blijven zitten om er niet af te waaien. En André? die waren we ook kwijt, maar van hem vermoed ik dat hij Knijper Henkie weer naar zijn molen heeft gebracht.



Ook het feit dat we voor een stel klootzakken werden uitgemaakt door een man op een brommertje, die nadat een auto was gepasseerd gewoon weer helemaal links ging rijden en ons vervolgens verrot begon te schelden dat we wilden inhalen. Dat mannetje werkte me alleen maar op de lachspieren, want wat als er een auto achter hem had gereden, dan had hij er mooi onder gelegen. Nee, dit mannetje werkte me alleen maar op mijn lachspieren.


Het was ook niet omdat ik slechts een gemiddelde snelheid van 3,1 km/u op mijn teller zag staan dat ik er geen flikker aan vond, ook daar kwam dat niet door. De ketting stond lekker naar rechts.


Zelfs het feit dat we door Boskoop reden was niet de reden dat ik er geen flikker aan vond. De enige reden dat ik er geen flikker aan vond is dat we niet lekker konden kletsen onderweg. Van die ene man weet ik nog steeds niet hoe hij heet, ik fiets ondertussen al maanden met hem maar, tijd om te vragen hoe hij heet is er niet.



Klik op het kaartje voor de route





Geen opmerkingen:

Een reactie posten