Pages - Menu

zondag 4 augustus 2013

Zondags MTB ritje

Vandaag weer met de MTB-ers op pad geweest. Via Twitter had Ronald al aangegeven dat hij via een braakliggend terrein bij Ypenburg naar het Elsburgerbos wilde gaan. Mijn voorstel om via het “kerkje” bij Leidscheveen te gaan werd positief ontvangen.

En zo vertrokken e met 15 man Ik mocht samen met Stefan op de bok zitten, eerst namen we maar een stuk van het parcours onderlangs om vervolgens koers te zetten naar het Westerpark waar we dit keer keurig op het fietspad bleven. Langs de A12 reden w richting Leidscheveen en sloegen na de spoorviaducten rechtsaf voor het strookje naar de “Kerk”. Dit werd door de deelnemers positief ontvangen.



Vervolgens gingen we over de Veenweg naar Nootdorp en Ypenburg waar we vrolijk bij ieder kruispunt moesten wachten voor verkeerslichten en soms wel twee en dan wilt Den Haag fietsstad worden? Ik denk dat ze er nog wel wat werk aan de winkel hebben om daar het één en ander fietsvriendelijk te maken. Zo’n nieuwe wijk met tegelpaden en gelijkvloerse kruisingen dat kan echt niet als je fietsstad wilt worden.


Maar goed, we waren niet gekomen om te mopperen maar om te fietsen. We reden naar een braakliggend terrein wat wel een grote speeltuin leek. Allemaal paden die op en neer gingen, soms wel eens heel erg op en neer. Het leuke van zo’n onbekend stuk terrein is dat je niet weet wat je te wachten staat. Daarom hadden we ineens een afdaling waar ik me normaal nog eens even achter de oren zou krabben, nu ging ik er vlot af. Dat was wel goed voor mijn zelfvertrouwen. Mijn fiets gedroeg zich hier prima en ook de Furious Fred’s gedroegen zich hier prima. Na het spelen hier reden we langs een groenstrook bij TNO richting de geluidswal. Ook dit stuk kon op de goedkeuring van de deelnemers rekenen.


Via een ommetje door Rijswijk reden we naar het Elsburgerbos. Hier gaf ik de vaandel over aan Ronald omdat ik totaal geen idee hebt hoe de route hier loopt. In het Elsburgerbos is we een route uitgezet wat erg leuk is, maar men mag hier geen pijlen plaatsen. Gevolg is dat veel fietsers af en toe de weg kwijt zijn en op voetpaden rijden. Volgens mij bereikt men hier alleen maar het tegengestelde mee. Een goed uitgepijlde route houdt de MTB-ers juist op het parcours en zorgen zo oor het minste overlast. Toen we dus op een voetpad waren vroegen w onverstoorbaar of we daar nog op de MTB route zaten, men keek ons verbaasd aan. is hier dan een MTB-route?


Na twee rondjes gingen we weer op huis aan. Langs de Vliet reden we naar Leidschendam om daar ongenuanceerd over Wilsveen en de Voorweg naar huis te rammen. Dat gingeigenlijkwel lekker moet ik zeggen. Vanaf helemaal achteraan reed ik redelijk makkelijk naar voren zonder me zelf over de kop te rijden. Aan gekomen in Zoetermeer nam ik nog een klein stukje MTB parcours, waar ik één afdaling iets te hard nam en de bocht zo ruim nam dat ik door de distels moet.


In het clubhuis evalueerde we de tocht nog. Men was zeer positief over de nieuwe en andere paden. Dat bied perspektief voor de toekomst wan tik weet er nog wel een paar.



Klik op de kaart voor de route





Geen opmerkingen:

Een reactie posten