Pages - Menu

vrijdag 22 november 2013

Draaien en keren rondom Zoetermeer

Vanochtend weer eens op pad geweest voor mijn gebruikelijke Vrijdagmorgenrondje. Gewoon even op mijn gemak wat kilometers wegtrappen. Omdat het eigenlijk prima weer was besloot ging ik maar op mijn racefiets te.


Ik weergaf bedacht gewoon een rondje om Zoetermeer te gaan rijden. Een beetje "doorrijwegen" zonder stoplichten en de terreur van Elektrische ANWB fietsen. Eerst reed ik een rondje door de Geerpolder om vervolgens onder Stompwijk langs te gaan en de Stompwijkseweg af te raggen. Lekker handjes op het stuur, grote plaat voor en rammen maar. Daarna even naar het Buytenpark voor de Kraalpas. Dit ging eigenlijk wel aardig. Langs het Westerpark, waarbij ik me afvroeg wie op Strava de eerste KOM zal worden op de Jan Waaijerbrug? Dat toch iets waar je serieus mee bezig moet zijn zo in de winterperiode.



Eigenlijk voelde het allemaal wel lekker aan. Het was al meer dan 10 dagen geleden dat ik op de fiets had gezeten, maar echt veel ingeleverd had ik niet. Het was verstandig geweest om eerst eens goed van mijn verkoudheid af te zijn voor ik weer voluit ging Joekelen. Maar zoals ik me nu voel kan ik er zondag bij de Vossejacht er weer vol tegen aan.

Verder ging ik via de Balijbrug en het Balijbos richting de Molenlaan. gewoon veel kilometers weg trappen zonder om te kijken. Op de Landscheiding ging het iets minder soepel, wat bleek, er stond tocht een lichte wind. Maar veel last had ik er niet van. En zoals gepland ging ik nog even op Krijsweg aan waar ik het Pannekoekenrestaurant links liet liggen. Ook nam ik geen sprint tegen de Krijswegberg op. Met een lekker gangetje langs de N209, daar haalde ik een meisje in in een KOGA pakje en op een racefiets waar het beste al duidelijk van af was. Ik riep nog dat ze moest aanpikken, maar dat was te veel voor haar.

Vanaf Benthuizen ging ik niet meteen naar huis, ik maakte nog een lusje via Bent en Gelderswoude  om tenslotte huiswaarts te keren. Met 60 km op de teller en continu onder de rook van Zoetermeer gebleven had ik er een prima training op zitten. Ook het weer werkte mee, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten