Pages - Menu

zaterdag 23 februari 2013

IJskoud ritje op de racer.

Vandaag, de dag van Omloop het Nieuwsblad was het ook tijd om weer eens met mijn racefiets op pad te gaan. Ik had hem gisteren eens goed onder handen genomen, zodat het beestje klaar was voor zijn tiende seizoen.
Het oude beestje is ook klaar voor zijn 10e seizoen.

Het beloofde vandaag een koude dag te worden, met in de ochtend wat zon en later bewolking. Het zou wel droog blijven, dus eigenlijk prima weer. Eerst had ik de vorige avond nog een visje uitgegooid of er meer gegadigden waren, maar veel reactie kreeg ik er niet op

Ik denk persoonlijk dat dat te maken had met de tekst. Toen ik 's morgens het clubhuis binen kwam zat alleen De Lem er en een enkele senior. Ik hoorde Mr. PBP nog zeggen dat hij niet ging fietsen, die gekkigheid daar begon hij niet aan zei hij. Later kwamen Rob Moonen, Rob Vandermeer (@remibike), Gijs en Ed nog zodat we met 7 man op pad konden. Rob M, werd gebombardeerd tot voorrijder, hij moest snel een rondje verzinnen. Samen met Rob Vandermeer reed hij op kop, eerst via de Voorweg naar leidscheveen. Zo'n voor het windje in de zon was het allemaal prima te doen. Al voor Nootdorp ging Rob Vandermeer al va kop af en nam ik zijn plaats in. Door Delft reden we het westland in, een beetje door de kassen van het Nieuwe-Westland ging het via Schipluiden op Maasland aan. Hier begon Rob vandermeer net als zijn broer te zeuren om koffie. Gelukkig was het niet ver meer.

In Maasland namen we onze intrek in het Wapen van Maeslant om daar te genieten van een goede bak koffie oor een redelijke prijs. Het schijnt dat het aan de Kralingse plassen al een stuk duurder is geworden.

Na de Koffie ging het weer op huis aan, nu hadden we alleen één probleem, we hadden tegenwind. Het eerste stuk richting het meteen in de volle wind richting de Foppenplas, even verder konden we schuilen tussen de bomen van het Vlietland. Rob wist ons tussen bomen en bebouwing door naar Zoetermeer te loodsen. Daar was het stuk langs Zestiehoven een totale verassing voor me. Zo reden we door Berkel en Rodenrijs in deluwtevan de huizen weer op Zoetermeer aan.
Dit was weer een mooi ritje, genoeg kilometers voor deze weersomstandigheden. Wij konden in ieder geval met pijn in de benen meeleven met de rijders van Omloop het Nieuwsblad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten