Pages - Menu

maandag 11 februari 2013

Ritje met de Bikers van de Toer

Omdat het Vossejacht seizoen erop zit gin ik gisteren weer eens op pad met de MTB-ers van de Toervereniging. Her en der lagen nog restje sneeuw en op weg naar het clubhuis was het af en toe oppassen voor gladde wegen. Tevens merkte ik dat mijn fiets behoorlijk veel te lijden had gehad van het strooizout de afgelopen weken. Mijn voordeailleur werkte niet meer en ook mijn achterrem bleef hangen.


Aangekomen in het clubhuis waren de dames in het clubhuis al druk bezig met de voorbereidingen voor de pannenkoeken. Reden om deze rit om te dopen tot Pannenkoekentocht. Er werd overlegd of we in één of meerdere groepen zouden gaan fietsen. Grappig is dat, hoewel ik formeel geen bestuurs- of commissielid meer ben ik wel betrokken werd in de discussie, sterker nog, ik mocht het beslissen. Zodoende mocht ik met ik samen met Hendy voorrijden.
Eigenlijk had ik niet echt een idee waar we heen moesten. Eerst reden we maar naar het Westerpark voor een ruiterpad en een voetpad om een vijver. Daar ging het even mis het grootste deel van de groep reed rechtdoor in plaats van rechtsaf. Daarom moesten we nu met de snelle mannen in de achtervolging en troffen de groep weer op de Balijbug. Vanaf hier reden we door het Balijbos, wat niet zo'n succes was omdat we op voetpaden waren beland. Het wordt toch eens tijd om eens te kijken voor een MTB route dor het zogenaamde Buytenhout, de mogelijkheden zijn er en het hoeft ook niet veel te kosten.

Verder reden we rustig richting de Dobbeplas. Vandaar pakte we nog even een ruiterpad en een strand waar ik me zelf zo erg vastreed in het mulle zand dat ik later in dat zelfde mulle zand lag, allemaal zonder erg. We maakte nog een lusje dor het bos bij Pijnacker om vervolgens nog langs een heuvel naar beneden te rijden. Omdat we het op de heenweg gemist hadden, reden we nu naar het Westerpark om daar een ruiterpad te nemen welke  over het algemeen prima te rijden was, op het einde na waar een dikke modderlaag lag en we moetsen lopen.
Na een lusje over de kleine heuvel van het MTB parcours reden we naar de pannenkoeken in het clubhuis, hoewel Hendy en ik deze aan ons voorbij lieten gaan, te veel koolhydraten zeg maar. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten