Pages - Menu

vrijdag 3 mei 2013

Eigen Rondje

Na lange tijd heb ik weer eens meegereden met de Gruppo Sportivo van de Toervereniging. Nadat ik al twee keer voor niks was geweest was het nu eindelijk raak. Met 9 man en één vrouw vertrokken we voor en rondje laagvliegen. samen met Michel vertrok ik op kop. Snel moesten we verzinnen wat we zouden gaan rijden, eigenlijk waren we er snel uit, het werd Eigen Rondje. Dit rondje is in het verleden ontstaan om lekker snel te fietsen veel brede wegen met weinig verkeer. Afhankelijk van de te fietsen tijd varieert het rondje wel.




Vandaag gingen we eerst via Wilsveen op Leidschendam aan. Samen met Michel namen we de kop oor onze rekening. Eenmaal langs de Vliet gaven we de kop al snel over, inmiddels was de groep al een langgerekt lint. Met de wind op kop zat ik lekker achterin uit de wind. Bij Cronesteijn sloegen we rechtsaf richting Zoeterwoude, dit was voor mij nieuw, kan je nagaan hoelang ik al niet mee ben geweest. Ik vond het een prima alternatief in plaats van het stukje langs de woonboten bij Leiden.

Vervolgens ging het langs de N11 in gestrekte draf op Alphen af. De wind stond nu schuin van voren, ondanks dat kwam het molentje maar niet op gang. Michel en ik probeerde het steeds, mar enkele nieuwelingen wilden ons laten zien hoe hard ze konden fietsen. Bij Alphen sloegen we rechtsaf richting Boskoop. Personelijk had ik verwacht dat we nog even door zouden gaan richting Bodegraven. Nu we voor de wind reden werd het tempo eens flink opgevoerd. Ook langs de Hoogeveenseweg ging de gaskraan vol open. Vervolgens nog even langs het Schravenwildertpad, waar we de wind weer in de rug hadden, ging de teller ver over de 40 km/u. In de groep begon het wat te kraken. De dame vroeg nog hoever we gingen, ze besloot halverwege af te slaan richting Oosterheem. Wie er nog meer meegingen weet ik niet, mar de groep was ineens een stukje kleiner.

Bij een paar slingers waar Hendy en Michel vol doorheen gingen, kon ik niet volgen. Ik moet nog wennen weer snel op de racefiets te rijden en ook een vlek op mijn zonnebril werkte niet echt mee om de bocht goed in te schatten. Het gat wat ik had reed ik makkelijk weer dicht, volgens mij had dit wel gevolgen voor de mannen in mijn wiel, die met hangen en wurgen weer bij kwamen. Via Moerkapelle gingen wenaar de Rote, de nieuwe bocht richting Zevenhuizen zijn een genot. Langs de spoorbaan gingen we op Zoetermeer aan voor de oude vertrouwde finale naar Lansinghage.

Ondanks dat ik nog weinig snelheid in mijn benen had was dit een prima rit. Ik heb heerlijk gereden. Volgende week maar weer denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten