Pages - Menu

woensdag 15 mei 2013

Mijn eerste Straatrace

De kogel is door de kerk. Ik heb me ingeschreven voor de Straatrace van Mirroi, of op zijn Hollands, Middelrode. Op 10 augustus is het dan zover. Dan ga ik me wagen aan, voor mij, nieuwe discipline van de fietssport. Als voorbereiding heb ik veel YouTube filmpjes bekeken. Zo'n Straatrace laat zich het beste vergelijken met een Kermiskoers maar dan voor de MTB. Het parcours gaat over van alles en nog wat heen. Vrachtwagens, speeltuinen, zelfs een dorpskroeg heb ik gezien. Wat dat betreft lijkt het dan wel weer aardig op een Vossejacht. En daar ben ik nou wel weer bedreven in.

Daarom zal ik 10 augustus vol goede moed naar het zuiden afreizen. Voor het zover is staan me wel een paar dingen te doen :

  • MTB weer in orde maken, na deze winter maar even uit elkaar gehaald om alles goed na te lopen.
  • Trainen op techniek. Ik heb al de nodige locaties gevonden. Het voordeel is dat ik niet ver hoef, een speelveld in mijn straat staat al op de nominatie en ook ons stadscentrum het Stadshart moet eraan geloven.
Mocht je ook interesse hebben :  www.straatcrossmirroi.nl/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten