Pages - Menu

vrijdag 17 mei 2013

Rustig Vrijdagmorgenrondje

Vanochtend weer eens op pad geweest voor mijn gebruikelijke Vrijdagmorgenrondje. Veel zin om te fietsen had ik wel, maar om een intensieve training te doen, daar had ik geen zin in. Daarom maar gewoon een lekker rustig rondje met de handjes op het stuur. Op zich niks mis mee, kon ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om eens wat routes te verkennen. Nadat ik de meiden op school had gebracht deed ik mijn fietsklofje aan. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder op  17 mei met mijn lange broek en dikke bodywarmer aan heb rondgereden. Maar één geluk had ik, het was droog.

Op mijn gemak reed ik eerst richting Noord -Aa en Benthuizen. Langs de Hoefweg reed ik naar het Bentwoud. Ik had begrepen dat het nieuwe fietspad richting Moerkapelle open was, meteen maar proberen dus. Ik moet zeggen dat het een mooie route is. Ik had hem al een gereden met een Vossejacht, maar nu viel me pas op hoe mooi deze weg is als je Moerkapelle inrijdt. Verder ging ik via de Molenviergang naar de nieuwe roeibanen waar ik de fietspaden nu eigenlijk een beetje begin te begrijpen. Verder langs Nesselande waar ze in geslaagd zijn om langs de plas een sfeervolle plek te creëren met het strand.



Via Oud-Verlaat, waar het me opviel dat als je achter het dorp langs rijd hoe de huizen tegen de dijk aan geplakt zijn. Even verder nam ik de vernieuwde brug over de de Rotte. Ik ben erg benieuwd of De Losser hier nu wel normaal over heen komt, eerlijk gezegd denk ik van niet. Over de heuvel en het Lage Bergschebos nam ik het vernieuwde fietspad richting Bergschenhoek. Dit pad hebben we in het verleden wel eens genomen met een Oliebollentocht. Maar ik kan me niet herinneren dat ik dat pad daarna ooit eens genomen heb. Het laatste stuk nam ik na jaren weer eens de Boterdorpseweg. De omgeving is hier behoorlijk veranderd. Dat gold eigenlijk ook voor het stuk langs de landscheiding, maar dat heb ik de afgelopen tijd wel vaker gereden. Het was weer een lekker mooi ritje, ik had weer mijn frisse neus gehaald.


2 opmerkingen:

  1. Ha FietsPat,

    op zoek naar leuke routes in zuidholland kwam ik je blog tegen. Ik ben zo vrij geweest er een aantal te downloaden om ze na te rijden, nu nog even wachten op droog weer. Leuke blog!
    groet
    jn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel fietsplezier, op www.tvzoetermeer77.nl vind je bij downloadde nog meer routes welke we in clubverband hebben gereden.

      Verwijderen