Pages - Menu

dinsdag 5 januari 2010

De Gouden Flandrien 1

Iedere fietser heeft wel een tocht op zijn wensenlijstje staan die hij wilt fietsen. Voor mij is dat "De Ronde", ofwel de Ronde van Vlaanderen. Wat me tegenhoud is de enorme massa die deelneemt en de vroege periode in het seizoen, het eerste weekend in april is net te vroeg voor 250 km. Een mooi alternatief is de Gouden Flandrien. Deze tocht vanuit Oudenaarde is ook 250 km lang en zelfs zwaarder dan De Ronde.
De Gouden Flandrien is een tocht bestaande uit 3 lussen vanuit Oudenaarde. De start bij "Het Centrum Ronde van Vlaanderen". De route gaat over 3 permanent uitgepijlde routes. De tocht begint met de blauwe lus. Met zijn 80 km en korte hellingen de makkelijkste van het trio, hoewel je de vele kasseienstroken niet mag onderschatten.
Terug in Oudenaarde volgt de blauwe lus. Met zijn 72 km de kortste maar ook meteen heftigste lus. Hierin zitten de meest slopende hellingen zoals de Oude-Kwaremont en Koppenberg.
Weer terug in Oudenaarde is het tijd voor de 114 km lange lus. Deze lus heeft weinig kasseien maar veel hellingen zoals de Berendries en Tenbosse. Ook word je hier getrakteerd op de Muur van Geraardsbergen en Bosberg. Niet te onderschatten zijn de vele korte hellingen die je hier compleet kunnen slopen.

Al met al iets om naar uit te kijken. Hoe ik het gaat halen weet ik nog niet, voorlopig zal ik me maar richten op veel uren op de fiets zitten om de 250 km te kunnen volbrengen.

Via deze weblog zal ik je op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten