Pages - Menu

zondag 3 januari 2010

De jacht die er niets was

Vanochtend ging ik vol goede moed op pad voor een Vossejacht. Omdat de afgelopen 2 jachten waren afgelast door de winterse weersomstandigheden was ik ditmaal super gemotiveerd. Onderweg viel het me wel op dat het behoorlijk glad was. Hoe dichter ik bij het Buytenpark kwam hoe gladder het werd tot een complete ijsbaan bij de crossvereniging. Binnengekomen was het al druk maar gelijktijdig ook rustig. Iedereen zat te kletsen en een bakkie te doen, knijpers en ringen waren in geen velden of wegen te vinden.
Het organisatiecomitee had besloten de jacht niet door te laten gaan. Gezien de ijsbaan voor de deur geheel terecht, maar sneu voor de uitzetter. Die had rekening gehouden met sneeuw en zodoende gepijld op paaltjes en met lint. Daarom werd er besloten me de uitgezette jacht volgende week te rijden. Dit houd in dat ik volgende week geen jacht hoef uit te zetten maar gewoon lekker kan gaan fietsen.
Na de koffie ging ik, net als de rest maar weer op huis aan te gaan. Onderweg begon het toch te kriebelen. Het zonnetje scheen lekker en ook de fietspaden waren schoon en goed begaanbaar. Ik ging maar eens kijken naar het MTB parcours nabij het Noord-Aa. Daarna ging ik eens kijken hoe het met de Gelderwoudseweg was en voor dat ik het wist reed ik bij Alphen aan den Rijn.

Met een tempo van net onder de 30 km/u besloot ik maar een duurtraining van 2,5 uur te doen. Tot de Kruisweg was alles goed befietsbaar. Daarna werd het langs de A12 wat minder. Aangekomen in Zoetermeer reed ik rustig uit naar huis toe. Moe en  voldaan kwam ik, met 53 km op de teller, een uurtje of twaalf thuis. Geen spijt van het lekkere rondje. Ik vermoed dat er een hoop gebaald hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten