Pages - Menu

dinsdag 11 juni 2013

Rondje Kaag

Vandaag was ik weer eens in de gelegenheid om op de dinsdag te fietsen. En ik nam het er ook maar meteen van. Via de sociale netwerken informeerde ik of er vanavond nog meer gegadigden waren voor het fietsen met TGA.

Voor de gelegenheid maar weer als Team palinca
Ik bleek niet de enige te zijn. Aangekomen bij het clubhuis was ik inderdaad niet de enige. Met 10 man vertrokken we net na half zeven. Al snel werd er besloten om een Rondje Kaag te doen. Dit rondje is goed voor ruim 90 km. Dat betekende dus flink doortrappen. Dat begon meteen op de de Voorweg. Daarna ging het in volle vaart op de duinen aan. De samenstelling van de groep was weer anders dan anders. Natuurlijk waren Hendy en Michel van de party. Ook Peter (#DeDokter) was van de partij. daarnaast was Peter S. er en ouwe de ouwe rot, De Lem. En een aantal waarvan ik de naam niet weet.


Eenmaal in de duinen kwam de groep echt op stoom. De teller bleef tegen de 40 km/u aan kleven. Bij het uitrijde van Katwijk nestelde ik me op kop en gaf even een strak tempo aan. Achteraf hoorde ik dat Michel het er best lastig mee had. Bij de Stayoke bleek dat Ralph eraf lag, netjes wachtte we hem op om in onverminderde vaart richting Lisse te gaan. Hendy en Michel zette zich ter hoogte van Halfweg op kop en geven de groep een demonstratie bochten rijden. gevolg was dat er meteen gat  achter hun was.

Via De Engel reden we naar de Ringvaart. Hier hielden Ralph en zijn maat het voor gezien. Eenmaal op de Ringvaart ging de gaskraan weer open. Ik stookte het vuurtje op dor te gaan sprinten voor een bordje. Hoewel niet iedereen het begreep moest Hendy hard lachen toen hij me voorbij zag komen. Gelukkig begrepen enkele de bedoeling en bij de daaropvolgende bordjes was het regelmatig feest.

Vanaf Oude-Wetering gingen we naar Nieuwe -Wetering waar we onze sporen achter lieten in het verse asfalt. De finale was nu echt begonnen. In volle vaart stormde we langs Joop naar Hoogmade, via de smalle Ruigekade naar Koudekerk waar Hendy en Michel nog sprinte voor het bord wat er niet was. Een patattensprint dus. Na Hazerswoude Rijndijk viel mijn blik op een onverhard pad langs de N11 welke ik eens met een bezoek ga verblijden.

Voor Hazerswoude-Dorp deed ik nog verwoede pogingen om wat punten voor de blauwe trui te pakken, maar het werd niks. Veel te vroeg aangegaan. Ook De Lem ging na het dorp te voeg aan voor de sprint. Hij moest er meteen af. We vermoeden dat hij daarna zijn fiets te koop heeft aangeboden bij één van de boeren aan de Hoogeveenseweg.

Voor de vorm werd er nog even afgesprint bij Benthuizen, ik geloof dat Michel hem won. Toen we weer naar huis reden vonden we dat één van de nieuwelingen bij het aanzetten steeds slingerde. Omdat we zijn naam niet weten noemen we hem nu maar Abdu.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten